tisdag 24 september 2013

Jag börjar bli glömsk...

Hej!
Asså jag tror att jag börjar bli glömsk, vi hade slöjd förra veckan i Onsdags då skulle vi blogga men min dator funkade inte så jag skulle göra det hemma men det glömde jag ju så jag gör det nu.. En dag  innan vi ska ha slöjd igen men men, bättre att skriva något än ingenting.

Ja, vi skulle blogga om Ene som ett barrträd och  Lind som är ett lövträd, vi börjar med Ene då.

Ene är då ett barrträd och träslaget har en röd ton. Det är ett bra träslag att tälja i, det blir fint men träslaget är ganska hårt men som sagt det blir fint.

Lind är ett lövträd som är ganska vit/beige i färgen. jag det är ett mjukt träslag, det är lätt att tälja i så om man måste öva på täljning så är det bra att öva i Lind.

Ja jag skrev väl inte så utvecklat nu men jag har så mycket att göra så det får räcka nu. Ses nästa gång jag skriver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar